Klachtenprocedure
Bent u ontevreden over bijvoorbeeld de bejegening, behandeling of rekening binnen onze praktijk? En denkt u erover na om een klacht in te dienen? Dan moeten onderstaande stappen gevoeld worden;
Stap 1
U kunt mondeling aangegeven waarover u ontevreden bent. Wij zullen u dan vragen uw klacht op schrift naar ons toe te mailen. Vervolgens plannen we graag een afspraak voor u in om de klacht te besprekenen samen tot een oplossing te komen.
Stap 2
Wanneer we er samen niet uitkomen kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie punt (TIP). Het TIP is een initiatief van het KNMT en is er om patienten van betrouwbare en onafhankelijke informatie te voorzien over de mondzorg. Het TIP is bereikbaar via telefoonnummer 0900-2025012.
Stap 3
Is het met de informatie van het TIP niet gelukt om zelf afspraken te maken met ons, om tot een oplossing te komen? Dan kunt u een aanvraag voor klachtbemiddeling indienen bij de KNMT klachtenservice. nadat u de klachtbemiddeling hebt aangevraagd, neemt een klachtenfunctionaris contact op met zowel u als de zorgaanbieder/tandarts.
Stap 4
Is uw klacht niet of niet voldoende opgelost, dan kunt u terecht bij de Stichting Geschillencommissie Mondzorg. Via onderstaande link vindt u al deze informatie en de contactformulieren:
https://knmt.nl/voor-patienten/ontevreden-over-je-tandarts-dit-kun-je-doen